Meningen med livet

Den senaste tiden har jag mer och mer funderat på meningen med livet. Finns det någon mening med det?

Är allt uppgjort och planerat eller är händelserna i våra liv en slump ? Vad tror ni ?

Tanken slog mig hårt idag när jag kände att våren är här. Varför får inte Charlotte uppleva den ? Vad skulle hennes bortgång vara bra för ?

Jag hörde någon som trodde att gud tog de finaste människorna i förväg för att han ville ha dem uppe hos sig. Men skulle gud vara en egoist som inte bryr sig om vad de anhöriga skulle tyckaeller att de isåfall blir ledsna ? Nej det är inte min teori.

Någon annan sa att vi föds oah har olika uppdrag här i livet där vi tex. skall utföra eller lära andra något. Där vissa sedan har "gjort sitt" och hade bara en viss tid.


Jag tror både på att det finns en mening samtidigt om jag tror händelser bara sker. Världen är ju orättvis det vet vi ju om. Därav kanske att vissa drabbas och andra klarar sig.

Meningen och teorin kommer nog förbli olöst och det ända vi kan göra är att spekulera

Kram Stina <3

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej!

Jag såg aldrig er men min syster pratade om en tjej som hette charlotte som låg på avd mitt emot. Vad "trevligt" att du skrev till mig. Äntligen en som kan förstå hur jag mår! Jag har varit inne och tänt ett ljus för charlotte på minnessidan...kramar

2012-05-19 @ 22:50:11
URL: http://fiaflisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0